Veelgestelde vragen

Waar is mijn bestelling?
De gemiddelde verzendtijd bedraagt ongeveer 5 tot 10 werkdagen.
Zodra de producten door ons zijn verzonden, hebben wij geen invloed meer op het verzendproces. Helaas kan het gebeuren dat een levering vertraging oploopt. Wij verontschuldigen ons hiervoor.
In sommige gevallen neemt de douane een pakje tijdelijk in beslag om het te controleren. Dit gebeurt soms, helaas kunnen we er niets aan doen. Maar maak je geen zorgen, zodra je een bevestiging hebt ontvangen, is je bestelling onderweg!

Hoe kan ik contact opnemen met uw klantenservice?
Stuur ons een e-mail op info@alayona.nl. Wij zullen altijd proberen om binnen 24 uur te antwoorden. Vergeet niet uw ordernummer te vermelden als u een vraag heeft over uw bestelling!

Ik wil mijn product(en) terugsturen. Hoe werkt dit?
Wij streven er altijd naar dat onze klanten tevreden zijn met onze producten. We weten dat we niet iedereen tevreden kunnen stellen, maar als u vindt dat ons product niet acceptabel is, aarzel dan niet om ons een e-mail te sturen en wij zullen helpen het probleem op te lossen en een oplossing te bieden.
Als u een bestelling wilt retourneren, helpen wij u daar graag bij. Houd er echter wel rekening mee dat wij mogelijk een zogeheten 'restocking fee' op uw aankoopbedrag inhouden, ook wel herbevoorradingskosten genoemd. Dit is afhankelijk van de reden van de retourzending.

Producten die vallen onder het retourbeleid kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Stuur ons gewoon een e-mail en wij u graag verder door het proces.
Na ontvangst van de retourzending zullen wij dit zo snel als mogelijk verwerken. Let wel op, indien u uw bestelling retourneert, betaalt u zelf de retourkosten.

Bezoek ons retourbeleid voor meer informatie.

Verzending
Hoeveel bedragen de verzendingskosten?
Verzendkosten zijn ALTIJD GRATIS. Wij nemen deze voor eigen rekening!

Welke vervoerders gebruikt u?
Wij werken met alle grote transportbedrijven en lokale koeriersdiensten. Tijdens het bestelproces zal u gevraagd worden een leveringswijze te kiezen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
De gemiddelde leveringstermijn bedraagt 5 - 20 werkdagen.

Bestellen en betalen
Hoe kan ik bestellen?
Een bestelling plaatsen bij ons is heel eenvoudig. Klik op de knop "Toevoegen aan winkelwagentje" bij de aanbieding die u wilt kopen. U wordt automatisch doorgestuurd naar uw winkelwagen. Klik op "Afrekenen", vul uw adresgegevens in en betaal veilig met IDEAL, Bancontact, creditcard en nog veel meer! Het is momenteel niet mogelijk om per telefoon of e-mail te bestellen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Annulering is enkel mogelijk op het moment dat de verzending nog niet gereed is gemaakt. Na deze tijd kunt u de bestelling niet meer annuleren, omdat deze al is doorgestuurd naar het verzendteam voor sortering en verwerking. Als u de bestelling wilt annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.


Retour- en restitutiebeleid
RESTITUTIES
Wij bieden een terugbetaling/vervanging indien:


A) U EEN ARTIKEL WENST TE RETOUREN EN DIT ONDER HET RETOURBELEID VALT


B) DE ARTIKELEN DEFECT / BESCHADIGD ONTVANGEN ZIJN OF DE VERKEERDE ARTIKELEN ONTVANGEN ZIJN

- Ons bedrijf is toegewijd aan het verzekeren van 100% klanttevredenheid. Indien u een beschadigd of verkeerd product heeft ontvangen, stuur ons dan een e-mail: info@alayona.nl en wij zorgen voor vervanging van de ontvangen producten.


C) DE ARTIKELEN NIET ONTVANGEN ZIJN - Als de artikelen 30 dagen na de datum van aankoop nog niet zijn ontvangen, beschouwen wij deze bestelling als verloren gegaan. We zijn blij om een vervanging / of gedeeltelijke terugbetaling te geven, afhankelijk van de status of het scenario van deze bestelling kwestie.

Hier zijn enkele artikelen waarvoor geen terugbetaling of retournering mogelijk is:
-Digitale producten
-Ondergoed
-Cosmetica/Toiletartikelen
-Beddengoed
-Voedsel
-Bloemen en planten
-Bestellingen op maat
-Producten voor eenmalig gebruik


TERUGGAVE EN VERVANGING
Als u uw artikel wilt retourneren, raden wij u aan een e-mail te sturen naar info@alayona.nl met de reden van uw retourzending en wij zullen u graag helpen bij het oplossen van het probleem en u voorzien van instructies.

Ik heb een defect of een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Gelieve contact op te nemen met ons via info@alayona.nl. We verzoeken u vriendelijk een aantal foto's en/of video van uw ontvangen product, zodat wij de situatie beter kunnen analyseren.
Zodra ons team de informatie heeft verwerkt, en uw situatie bevestigd is zullen wij een vervanging in gang zetten. Helaas kunnen wij zonder visueel bewijs van defecten of een verkeerd artikel wij geen vervanging in behandeling nemen.

Ik wil een bestelling retourneren; wat moet ik doen?
Ons retouradres is internationaal. U moet een retourbon aanvragen bij ons team en de nodige informatie op de bon invullen. Zorg ervoor dat u het track and trace nummer vermeldt, zodat wij het artikel verder kunnen traceren tot in ons magazijn.

Moet ik de hele bestelling terugsturen?
Ja, de hele bestelling moet worden teruggestuurd met labels en ongebruikte artikelen. Als het artikel tekenen van gebruik vertoont, zullen wij geen geld teruggeven.

Kan ik mijn schoenen ruilen als de maat die ik besteld heb te klein is?
We kunnen alleen een vervanging aanbieden als we per ongeluk de verkeerde maat opsturen. Als u niet zeker bent van uw maat, kijk dan in de maattabel die op onze site staat.

Wanneer kan ik mijn geld terugkrijgen nadat ik mijn artikel heb geretourneerd?
Wij zullen de terugbetaling pas verwerken als het artikel al in ons magazijn is afgeleverd. Het duurt meestal 5 - 10 werkdagen voordat wij uw retourzending ontvangen, afhankelijk van de logistieke processen. Zodra het artikel in ons magazijn aankomst, zullen wij binnen 2 werkdagen de terugbetaling in gang zetten. Houd echter rekening met een mogelijke vertraging bij de bank van 3 tot 5 werkdagen voordat het geld daadwerkelijk op uw rekening staat.

Mijn bestelling is teruggestuurd naar de afzender in de tracker. Wat is de volgende stap?
Terugsturen naar afzender gebeurt soms wanneer:
De klant heeft het artikel niet opgeëist - De klant moet contact opnemen met de plaatselijke koerier om een andere levering te regelen. (Houd er rekening mee dat u slechts 5 werkdagen heeft om het artikel te claimen als u het bij de eerste poging niet heeft geaccepteerd).

Verkeerd adres - De klant heeft niet het juiste adres opgegeven. Dit is relatief veelvoorkomend verschijnsel. Wij raden u aan contact op te nemen met uw plaatselijke koerier/postkantoor en het artikel op te halen met behulp van uw plaatselijke traceernummer.
Klanten weigerden douanekosten/verborgen kosten te betalen - Dit gebeurt zelden, maar deze situatie ontstaat buiten onze invloed om. Indien de koerier u heeft meegedeeld dat u douanerechten/andere kosten moet betalen, neem dan contact met ons op en wij zullen u graag helpen het probleem op te lossen.

VOOR BESTELLINGEN OF ARTIKELEN DIE IN AANMERKING KOMEN VOOR EEN RETOUR, WORDT EEN RESTOCKING FEE VAN 20% INGEHOUDEN OP DE TERUGBETALING

Hoeveel bedragen de terugbetalingskosten?
Voor alle artikelen die in aanmerking komen voor terugzending wordt 20% opslagkosten ingehouden van het aankoopbedrag. Het bedrag dat wordt terugbetaald is dus 80% van de aankoopwaarde. Helaas moeten wij deze opslag inhouden om onze interne kosten te kunnen dekken. Ook staat dit vermeld in de algemene voorwaarden op onze website.

Ook bent u verantwoordelijk voor de retourkosten, tenzij anders wordt aangegeven door ons team.

LATE AANKOMST VAN DE BESTELLING
Hoewel wij ons best doen om ervoor te zorgen dat u uw bestelling uiterlijk binnen 15 dagen na aankoop ontvangt, kunnen wij dit niet garanderen vanwege de aanhoudende COVID 19 pandemie en andere onvoorziene omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de verzending en de voorraad. Wij kunnen geen terugbetalingen doen voor artikelen die niet geleverd zijn op een bepaalde datum, speciale gelegenheid of feestdag.

Bij elke productbeschrijving wordt vermeld hoe lang de verzending kan duren. Gelieve hiermee rekening te houden bij het plaatsen van uw bestelling.

Zodra een bestelling is verzonden, kunnen wij deze niet meer annuleren.

RETOURKOSTEN

De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

CONTACT OPNEMEN
Als u vragen heeft over hoe u uw bestelling aan ons kunt retourneren, kunt u contact met ons opnemen via info@alayona.nl.